عمران خان شریف را عامل ترور خود دانست-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

عمران خان شریف را عامل ترور خود دانست

درپی سوء قصد به جان عمران خان، او نخست‌وزیر حالی پاکستان را پشت پرده این ترور معرفی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 04
کد خبر: ۱۵۷۵۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در بیانیه‌ای که حزب متبوعش منتشر کرده است، شهباز شریف نخست وزیر کنونی، وزیر کشور و یک مقام اطلاعاتی را به دست داشتن در ترورش در روز پنجشنبه متهم کرد و خواستار برکناری این سه مقام شد.

عمران خان در بیانیه خود گفت: «مطمئنم نخست وزیر شهباز شریف، ورنا صنع الله، وزیر کشور و ژنرال فیصل پشت این ترور بودند».

وی افزود: «من از قبل اطلاعاتی دریافت کرده بودم که این اتفاق می‌افتد، این افراد باید از سمت خود برکنار شوند که اگر برکنار نشوند، اعتراضاتی صورت می گیرد».

با این حال وزیر کشور پاکستان نیز ضمن رد این اتهامات عمران خان در بیانیه‌ای گفت: عمران خان من، نخست وزیر و یک افسر ارشد را مقصر دانسته است، این در حالی است که این اتفاق در استانی رخ داد که حزب عمران خان در آن قدرت دارد.

روز گذشته عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در تیراندازی یک فرد مسلح به کاروان او از ناحیه پا زخمی شد. عمران خان اخیرا بار‌ها آمریکا را به دخالت در امور داخلی پاکستان و تغییر دولت در این کشور متهم کرده بود.

در جدیدترین تحولات سیاسی پاکستان و با توجه به نتایج رسمی که روز دوشنبه گذشته منتشر شد، عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان برنده انتخابات میان دوره‌ای پاکستان شده بود.

کمیسیون انتخاباتی پاکستان روز دوشنبه از پیروزی عمران خان در انتخابات میان دوره‌ای جدید در شمال غرب کشور خبر داد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده